Tartalomjegyzék

2011. július 4., hétfő

2. Bejegyzés - Tünetek és egyebek

Három év távlatából, már tudom, hogy a betegségem és tünetei 2008 tavaszán kezdődtek.  2008. áprilisában felkerestem a körzeti orvosomat, hogy, fáradékonynak, életuntnak érzem magam, rossz a közérzetem és egyébként is, olyan nagyon nem jó a világ.
Pontosabb képet nem tudtam festeni magamról neki, mert valóban csupán ennyit éreztem, valamint, hogy ez nem az általános tavaszi fáradtságnak titulálható nyomi műsor. A doktorúr elküldött egy általános vérkép és tüdő röntgenre a helyi Sz.T.K.-ba. Minek után az elkészült leletek azt tükrözték, olyan egészséges vagyok, hogy egyesbe akár szántani lehetne velem, a doktorúr annyit javasolt, hogy mozogjak többet, igyak kicsit több kávét erre a rettentő alacsony vérnyomásra, valamint szedjek egy kis C vitamint. Gondoltam magamban ismét igaza volt édesanyámnak, hogy nem kell szíre - szóra az orvoshoz rohangálni. S mivel utólag már nagyon okos az ember lánya, ma már tudom, hogy miért volt érzékeny a bőröm test szerte. Érzékeny volt a karomon a bőr, már simogatásra is, amikor nem tudja eldönteni az ember istenigazán, hogy kellemes vagy kellemetlen borzongás fut rajta végig, de mégis „fáj”, meg olyan furcsa érzés. Fájt a szemem körül a bőröm, ha szemceruzával próbáltam sminkelni fizikai fájdalmat éreztem és könnyezett a szemem. Mivel a szüleim nem burokban neveltek, amíg 38 fokos testhő, vagy erős vérzés nem indokolta, nem nyavalyogtunk, nem rohangáltunk az orvoshoz, hisz, az orvosok is csak emberek, nem kell feleslegesen terhelni őket sem, és én nem rég lettem nagyon egészségesnek nyilvánítva, így még inkább úgy gondoltam, nem kell ezzel foglakoznom, majd elmúlik. Tehát a szemceruza okozta fájdalmat magam orvosoltam, kihajítottam a szemetesbe a ceruzát. Később elkezdtek viszketni a lábszáraim, először csak akkor, amikor a fürdőkádba csobbantam és meleg víz érte a testem. Gondoltam, száraz lehet a bőröm emiatt érzékenyebb, megoldást keresve, vetem sok-sok testápoló krémet és kentem vastagon, mint a kezdő festőmázoló bármilyen falat, ami csak a szeme és keze elé kerül. Használni ugyan nem használt a sok krém, de meg tanultam együtt élni a testápolóval és a viszketéssel is, mert annak előtte, bármily hihetetlen a 21. század kreálta hidratált világban, nem volt szükségem body lotionra. Teltek a hónapok, gyarapodtak a tünetek, és én minden új dologra legyintettem, mondván „… kenjük be sárral meg pipamocsokkal… „  azt majd elmúlik, ha nem tulajdonítok neki akkora jelentőséget. Teljesen őszintén, nem kötöttem össze a tüneteket, mindig csak az épp újabb nyűggel foglalkoztam kicsit. Nyár végére, az egész testem viszketett, hol itt, hol ott, hol amott (na, ott szerencsére nem) gyenge voltam, két emelet, lassú megmászása is kifullasztott, (dohányoztam, nem sportoltam, erre fogtam) kiütések jelentkeztek a testem különböző pontjain. Volt, hogy a füleimen jelentkeztek apró hólyagocskák, beborítva a fülcimpáimat, volt, hogy a karomon foltokban rinocérosz bőr nőtt, a bőrgyógyász felírt finom mellékvesekéreg - hormon tartalmú krémet, annál kevésbé semmi nem gyógyítja a rákot, de ő akkor ezt még nem tudta, mire is adott hihetetlen orvoslatot. A rovarcsípések, szúnyog, pók, úgy bedagadtak, hogy az egyik alkalommal, amikor emiatt lecsoszogtam egy hétvégén a helyi ügyeletre egy kis kalcium injekcióért, az ügyeletes egészségügyi dolgozók „megvádoltak”, hogy biztos nem panelban, hanem az erdő közepén élek a szabad ég alatt, valami mutáns bogarakkal teli területen. Tipikus tüneti kezelés, egyik se gondolt kicsit tovább (én se), hogy jaj, kisasszony, vajon mitől dagad ekkorára ez a szúnyogcsípés, vagy, vajon mitől keletkeznek ezek a ronda bőrelváltozások, nézzünk kicsit utána, óóó, hogy önnek van pár tumor a testében és az immunrendszere egyenlő egy 99 éves öregasszonyéval, így már minden világos. Folyamatosan fogytam, úgy hogy nem ettem kevesebbet, akkor még ennek kimondottan örültem, hiszen sose voltam modell alkat, mondhatni formás husibaba voltam, vagyok, hála a jó istennek, most már ennek örülök, mert tudom, hogy addig egészséges vagyok, amíg tartom a súlyom. Sose gondoltam, hogy valaha imádni fogom a testemet fedő zsír felületet. Tehát, ettem - fogytam, testápolóztam - vakaróztam, éjszakánként levert a víz álmomban, rosszul éreztem magam a bőrömben, szédültem kóvályogtam, egész 2008. október 15. szerdáig.

3 megjegyzés:

Fahrenheit írta...

Szia! Nekem is majdnem olyan tüneteim vannak mint neked, csak állandó hőemelkedésem is van mellette, nagyon rossz, mert ezer vizsgálaton voltam már, de senki nem tud semmi okosat mondani....

Hogy vagy most?

Üdv: Manu

hoemelkedes.blogspot.hu

Unknown írta...

Szia! Látom régi a bejegyzés, mist találtam rá, és ugyan ilyen tüneteim vannak! 3 hete kezdődött, mára már itt tartok, amit fentebb leírtál... január 31.-én voltam hasi UH-on, ahol epekövességet találtak... egy hét múlva fekszem be műtétre... viszont 3 héttel ezelőtt volt egy egyhetes iszonyatos egész hasat érintő fájdalmam, amim ma is megvan, talán csak kicsivel elviselhetőbb... mist -5 kg tartok, ami még akkor egy hét alatt lement rólam... a bevezetőm hosszú lenne, nem is ez a lényeg... ugyan annyit eszem, ettem, de fogytam... hidegrázás, hőemelkedés, sápadtság, fehérség, fáradtság, rossz közérzet, szédülés... 4 napja iszonyú szédülés, nyaki- vállfájdalmakkal... most oldalsó- elülső nyakfájdalom, duzzanatok... a nyaki nyirokcsómóim jól tapinthatóak két napja, fájdalmasak... mától már a hasi nyirokcsomók is... vérvétel 4 napja volt, normális... a következő 3 nap múlva lesz, azóta még rosszabbul vagyok... Szerinted mi lehet ez, mert tuti nem az epekövek okozzák...?
Köszönettel és üdvözlettel!

Aranyosi Erzsébet írta...

Kedves Claudia. Nekem is ugyanezek a tüneteim,az orvos mindenféle vizsgálatra küldöz, eredmény "minden jó".Tüneteim megvannak,Vérképem jó, tehát ne gondoljak semmi "rosszra",de amikor ájel verejtékben úszom, állandó a hőemelkedésem,bizony, csak a rosszra tudok gondolni.Megkérnélek,ird meg nekem, hogyan léptél tovább,és mik a fejlemények.Kivánok Neked,és minden ilyen betegtársamnak, sikeres gyógyulást.T:o6-26 36o-19o.Nagyon köszönöm.